Wydawca treści
Celem projektu jest opracowanie modeli matematycznych nieliniowych zjawisk cieplnych zachodzących w systemach elektronicznych.
Do projektu poszukiwani są doktoranci, którzy będą mieli za zadanie przeprowadzenie badań mających na celu identyfikację wpływu temperatury na wartości parametrów modeli termicznych systemów elektronicznych, określenie typu tych zależności oraz redukcję pełnych nieliniowych modeli termicznych do postaci kompaktowej.
Pozostałe wymagania:
1) stopień magistra matematyki, fizyki, elektroniki lub informatyki,
2) posiadanie wiedzy w zakresie optymalizacji oraz rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych metodami analitycznymi i numerycznymi,
3) posługiwanie się biegle językiem angielskim oraz polskim.
Warunki zatrudnienia:
Doktoranci będą otrzymywać ze środków grantu stypendium w wysokości 2,000 złotych brutto przez okres do 36 miesięcy. Dodatkowo istnieje możliwość otrzymania stypendium wynikającego z regulaminu studiów doktoranckich obowiązujących na Politechnice Łódzkiej.
Oferty proszę składać drogą mailową do kierownika projektu dr. hab. inż. Marcina Janickiego na adres: janicki@dmcs.p.lodz.pl do dnia 24 października 2014 do godz. 14:00.
Celem naukowym niniejszego projektu jest opracowanie nowej metody generowania Dynamicznych Kompaktowych Modeli Termicznych (DKMT) systemów i przyrządów elektronicznych w oparciu o analizę krzywych czasowych stygnięcia lub rozgrzewania badanego przyrządu czy układu scalonego. Dzięki wykonaniu specjalnie przygotowanego stanowiska pomiarowego będzie możliwe zweryfikowanie wyników symulacji przeprowadzonych dla układu ASIC zaprojektowanego i wykonanego w ramach projektu badawczego "Modelowanie termiczne układów elektronicznych w oparciu o zaawansowane algorytmy optymalizacji i estymacji ze szczególnym uwzględnieniem metod rozwiązywania problemów odwrotnych".
Wyniki symulacji uwzględniają kierunek i szybkość rozpływu ciepła w strukturze badanego układu ASIC. Proponowany projekt badawczy pozwoli na pomiary rozpływu ciepła w fizycznym układzie ASIC i potwierdzenie wyników symulacji.
Plan badań przewiduje:
1. zbudowanie stanowiska pomiarowego ze specjalną aparaturą kontrolującą warunki przepływu ciepła między układem badanym a otoczeniem,
2. budowę i testowanie wielokanałowej karty pomiarowej,
3. wykonanie pomiarów stygnięcia wybranych systemów elektronicznych,
4. opracowanie metody generacji DKMT oraz weryfikację ich poprawności.
Projekt dotyczy opracowania biometrycznego systemu uwierzytelniania pozytywnego-identyfikacji. Podstawowym założeniem jest minimalizacja kooperacji uwierzytelnianych osób z systemem w celu uzyskania wysokiej przepustowości systemu. Efekt ten planuje się osiągnąć poprzez zaprojektowanie zaawansowanego systemu akwizycji obrazu, umożliwiającego pobranie obrazu od osób będących w ruchu, z pewnej odległości. W roli identyfikatorów proponuje się wykorzystanie: wzoru tęczówki, okolic oka (tzw. periocular recognition) oraz obrazu twarzy.
Realizacja działań mających na celu poprawę efektywności procesu komercjalizacji wyników badań naukowych, stworzenie infrastruktury społecznej wspierającej proces komercjalizacji wiedzy i integracji środowiska naukowego z otoczeniem gospodarczym oraz upowszechnianie wyników badań naukowych w środowisku przedsiębiorców.
Projekt dotyczy badania metod analizy i przetwarzania obrazu stereoskopowego wraz z opracowaniem automatycznego osprzętu do sterowania kamerami 3D. Dodatkowym elementem systemu ROS3D będzie system zarządzenia planem filmowym.
Celem projektu ADEPT jest opracowanie wirtualnego środowiska projektowego dla systemów napędu elektrycznego oraz utworzenie multidyscyplinarnej sieci badawczej. Poprzez ofertę spersonalizowanych szkoleń w dziedzinie systemów napędu elektrycznego i kompetencji uzupełniających (np. przedsiębiorczość), projekt ADEPT podniesie kompetencje i poprawi perspektywy kariery zawodowej 12 młodych badaczy (doktorantów) i dwóch doświadczonych naukowców. Bliski kontakt we wszystkich aspektach współpracy (badania, transfer wiedzy, wyjazdy do innych partnerów, warsztaty) oraz obszerny program szkoleń w szerokim spektrum obszarów nauki (elektromagnetyzm, termika, mechanika, wibroakustyka, sterowanie, integracja napędu elektrycznego w pojeździe) pozwoli zarówno początkującym, jak i doświadczonym naukowcom na wykształcenie biegłości w sferze inżynierii i kompetencji dodatkowych niezbędnych na ścieżce kariery zawodowej. Poprzez współpracę na linii przemysł-uczelnie, projekt ADEPT ułatwi absorpcję wyników badań naukowych w przemysłowych rozwiązaniach i produktach z dziedziny nowoczesnego napędu elektrycznego. Powodzenie technologii napędu elektrycznego pojazdów w decydującym stopniu zależy od maksymalizacji efektywności przetwarzania energii (sprawności) przy jednoczesnej minimalizacji jego kosztów. Duże straty energii w układach elektroniki mocy oznaczają zwiększenie rozmiarów, ciężaru i kosztu urządzeń, co wynika z obecności niezbędnych elementów chłodzących. Zwiększają one również zapotrzebowanie na energię elektryczną -- zarówno bezpośrednio jak i pośrednio poprzez ciężar podsystemu chłodzenia. To z kolei prowadzi do zwiększenia kosztów eksploatacji i ograniczenia zasięgu pojazdu. Dlatego też w ramach projektu ADEPT, w Katedrze prowadzone będą prace ukierunkowane na opracowanie zaawansowanych przekształtników elektronicznych i narzędzi symulacyjnych (ze szczególnym naciskiem na wiarygodne prognozowanie mocy strat) dedykowanych do nowoczesnych systemów napędu elektrycznego, o zredukowanych stratach energii i lżejszym układzie chłodzenia -- przede wszystkim poprzez zastosowanie współczesnych technologii półprzewodnikowych.
Test Infrastructure and Accelerator Research Area.
Kamery cyfrowe są standardowym elementem wielu urządzeń. Wraz z rozwojem technologii zwiększano rozdzielczość matrycy oraz miniaturyzowano układ mechaniczny sterujący soczewkami. Pole widzenia tego typu urządzeń jest wąskie i zawiera się granicach od 60 do 70 stopni. Jednocześnie na rynku pojawiają się nowe urządzenia wyposażone w obiektywy szerokokątne lub typu „rybie oko" np. Hero 2. Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie do produkcji kompletnego systemu wizyjnego zawierającego tor optyczny wyposażony w soczewkę typu „rybie oko", sensor optyczny wysokiej rozdzielczości oraz system przetwarzania obrazu zrealizowany w układzie FPGA, którego zadaniem jest korekcja zniekształceń geometrycznych wprowadzanych w torze optycznym. Zakłada się, że urządzenie wraz ze sterownikiem będące rezultatem projektu, będzie posiadało możliwość podłączenia do komputera klasy PC poprzez port USB. Proponowane rozwiązanie ma na celu zwiększenie niezawodności,dalszą miniaturyzację kamer i rozwinięcie nowych funkcjonalności. Projekt powinien zakończyć się komercjalizacją produktu po wcześniejszym zabezpieczeniu praw intelektualnych Kontakt: Sękalski Przemysław, sekalski@p.lodz.pl
Computer Aided Design and Engineering in Electronic Engineering Education
Education of computer aided design of modern VLSI circuits
Computer Aided Design and Engineering in Electronic Engineering Education
Basic Research for Microsystems Integration
Dissemination of TEMPUS results by organisation of a dissemination meeting
Postgraduate education in ASIC design
Thermal Investigation of Integrated Circuits
Advanced Computer Tools for Thermal Analysis of Power Cables
Modern Faculty of Electrical and Electronic Engineering
Modern Education in Microelectronics and Power Electronics
Promotion of System Design Training and Information Centres in CCE/NIS
Multilevel electro-thermalmodeling and measurements in electronics, referat w CFDRC Huntsville, Alabama, USA, 6 marca 1998
SEWING - System for European Water Monitoring
REASON - Reasearch and Trainning Action for System on Chip Design
Groupement pour la Formation en Microelectronique en Algerie
Electromicroscopic and image analysis of the florid plaque in variant Creutzfeldt-Jakob disease
Coordinated Accelerator Research in Europe
Pervasive computing framework for modeling complex virtually-unbounded systems
The X-ray laser is an 3.4km long linear accelerator. The aim of the project is to design hardware for the machine in the technologies ATCA and AMC.
EuCARD is a common venture of 37 European Institutions involved in accelerator technologies.
PlanetLab is a group of computers available as a testbed for computer networking and distributed systems research.
Innowacyjne systemy monitoringu w strategii zrównoważonego rozwoju infrastruktury budowlanej; www.tulcoempa.com